Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Goleniowie na rok 2023-2025
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W STAROSTWIE POWIATOWYM W GOLENIOWIE NA ROK 2023-2025
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 poz. 2240) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Dostępność architektoniczna oraz informacyjno- |
Koordynator / Zespół ds. Dostępności |
1. Przystosowanie podłoża, w szczególności schodów poprzez zastosowanie oznaczeń fakturowych w budynku Starostwa Powiatowego w Goleniowie 2. Opracowanie procedury wstępu do obiektu osób z psem asystującym i przeszkolenie wskazanych osób z 6. Zakup materaca do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami. 10. Umieszczenie informacji przed wejściem do Starostwa o możliwości skorzystania z przywołania pracownika do pomocy 11. Oznaczenie stref niebezpiecznych (szyb, początków i końców stopnic) 12. Oznaczenie świetlne dróg ewakuacji w budynku Starostwa 13. Zapewnienie dostępu do tłumacza języka migowego 14. Podjęcie działań w celu realizacji zadania inwestycyjnego budowy windy w budynku Starostwa |
2023-2025 |
|
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA |
Koordynator / Zespół ds. Dostępności |
1. Dostosowywanie wszystkich dokumentów elektronicznych umieszczanych na stronie internetowej sądu do wymogów ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych 2. Dostosowanie strony internetowej Starostwa Powiatowego w Goleniowie, do różnych rozmiarów ekranu, w tym do ekranów telefonów komórkowych |
Działanie ciągłe w całym okresie realizacji
|
2 |
Dokonanie diagnozy w zakresie dostępu alternatywnego w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia architektoniczne i informacyjno - |
Koordynator / Zespół ds. Dostępności |
Określenie zasad dostępu alternatywnego, |
Działanie ciągłe w całym okresie realizacji |
3 |
Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności na stronie internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Goleniowie |
Koordynator / Zespół ds. Dostępności |
Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji |
Minimum raz w roku |
4 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług |
Koordynator / Zespół ds. Dostępności |
|
Działanie ciągłe w całym okresie realizacji |
5 |
Określenie działań w zakresie |
|
|
|
6 |
Opracowanie oraz przedłożenie do zatwierdzenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na kolejne |
|
|
|
Opracowała: Data zatwierdzenia dokumentu: 17.04.2023 r.
Koordynator do spraw dostępności
Anna Stępień-Buryszek Zatwierdził: Starosta Goleniowski Tomasz Stanisławski