Lp.
|
Zakres działalności
|
Realizujący zadania
wynikające z art. 6 ustawy
|
Sposób realizacji
|
Termin
|
1
|
Dostępność architektoniczna oraz informacyjno-
komunikacyjna
|
Koordynaror / Zespół ds. Dostępności
|
- Przystosowanie podłoża, w szczególności schodów poprzez zastosowanie oznaczeń fakturowych w budynku Starostwa Powiatowego w Goleniowie
- Opracowanie procedury wstępu do obiektu osób z psem asystującym i przeszkolenie wskazanych osób z zasad postepowania z psem asystującym
- Oznaczenie wejścia do budynku tabliczką informującą o możliwości wejścia osoby z psem asystującym
- Opracowanie procedury ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami
- Przeszkolenie osób odpowiedzialnych za ewakuację z zasad ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami
- Zakup materaca do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami.
- Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku Starostwa w sposób wizualny lub wizualno-dźwiękowy
- Zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności Starostwa w postaci nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania.
- Zakup piktogramów do oznaczenia pomieszczeń
- umieszczenie informacji przed wejściem do Starostwa o możliwości skorzystania z przywołania pracownika do pomocy
- oznaczenie stref niebezpiecznych (szyb, początków i końców stopnic)
- Oznaczenie świetlne dróg ewakuacji w budynku Starostwa
- Zapewnienie dostępu do tłumacza języka migowego
- podjęcie działań w celu realizacji zadania inwestycyjnego budowy windy w budynku Starostwa
- modernizacja Biura Obsługi Interesantów na potrzeby dostępności
|
2023-2025
|
|
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
|
Koordynaror / Zespół ds. Dostępności
|
- Dostosowywanie wszystkich dokumentów elektronicznych umieszczanych na stronie internetowej sądu do wymogów ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
- Dostosowanie strony internetowej Starostwa Powiatowego w Goleniowie, do różnych rozmiarów ekranu, w tym do ekranów telefonów komórkowych
- Aktualizacja deklaracji dostępności strony internetowej Starostwa
|
Działanie ciągłe w całym
okresie realizacji
|
2
|
Dokonanie diagnozy w zakresie dostępu alternatywnego w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia architektoniczne i informacyjno -
komunikacyjne (techniczne i prawne) oraz w zakresie zapewnienia alternatywnego
sposobu dostępu do elementu strony BIP i strony internetowej lub aplikacji mobilnej w przypadku
braku możliwości zapewnienia jego dostępności cyfrowej.
|
Koordynaror / Zespół ds. Dostępności
|
Określenie zasad dostępu alternatywnego,
monitoring przypadków zapewnienia
dostępu alternatywnego.
|
Działanie ciągłe w całym
okresie realizacji
|
3
|
Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności na stronie internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Goleniowie
|
Koordynaror / Zespół ds. Dostępności
|
Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych „Podmioty publiczne dokonują przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz
niezwłocznie w każdym przypadku, gdy strona internetowa lub aplikacja mobilna podlega zmianom mogącym mieć wpływ na jej dostępność cyfrową”
|
Minimum raz w roku
|
4
|
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług
świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Goleniowie w zakresie
dostępności:
− architektonicznej,
− informacyjno-komunikacyjnej,
− cyfrowej.
Monitorowanie działalności
Starostwa w tym zakresie.
|
Koordynaror / Zespół ds. Dostępności
|
- Podejmowanie różnego rodzaju działań
w zależności od potrzeb.
- Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami, a także od ich rodzin i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, informacyjno-
komunikacyjnej oraz cyfrowej, z jakimi
mogą się spotkać podczas kontaktu z urzędem.
- Przyjmowanie i analiza informacji o braku dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 29 ustawy
o zapewnieniu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków
o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 30 ustawy o zapewnieniu dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Przyjmowanie i rozpatrywanie żądań o zapewnienie dostępności wskazanej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej, o których mowa w art. 18 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Przyjmowanie uwag i propozycji pracowników urzędu.
- Podejmowanie działań mających na celu
usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu.
|
Działanie ciągłe w całym
okresie realizacji
|
6
|
Określenie działań w zakresie
poprawy dostępności:
architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjne
|
|
- Opracowanie harmonogramu proponowanych działań na kolejne lata na rzecz poprawy dostępności architektonicznej, cyfrowej
i informacyjno-komunikacyjnej, uwzględniającego przybliżone koszty oraz sposób realizacji.
- Przedłożenie harmonogramu Staroście Goleniowskiemu
|
|
7
|
Opracowanie oraz przedłożenie do zatwierdzenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na kolejne
lata
|
|
- Opracowanie planu działania, o którym mowa w art. 14 ust. 2 pkt. 2 o zapewnieniu dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami.
- Zatwierdzenie przez Starostę Goleniowskiego działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Publikacja planu działania na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Goleniowie
|
|