Wyłączenie gWydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntu z produkcji rolnej
Wydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntu z produkcji rolnej
Wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej - Pobierz
Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie informacji o braku lub konieczności uzyskania decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – dot. gleb pochodzenia mineralnego zaliczanych do klas IV-VI o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych:
- Wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej wypełniony w części A
Wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – dot. gleb zaliczonych do klas I, II, III, IIIa, IIIb, gleb pochodzenia organicznego zaliczanych do klas IV, IVa, IVb, V i VI, a także gruntów o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2-10 ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych:
- Wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej wypełniony w części B – wraz z oświadczeniem o wartości gruntu za 1m2,
- wypis i wyrys (lub zaświadczenie) z planu zagospodarowania przestrzennego gminy dla działki objętej wnioskiem wydany przez burmistrza/wójta gminy (lub w przypadku jego braku ostateczna decyzja o warunkach zabudowy),
- dokument potwierdzający prawo władania gruntem (w przypadku gdy wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków),
- projekt zagospodarowania działki wraz z bilansem terenu niezbędnego do użytkowania budynku (w przypadku terenu mniejszego niż powierzchnia działki)
Termin i sposób realizacji
Miesiąc od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
Art. 2, Rozdz. 3 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Goleniowskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
- Załączniki dokumentów należy złożyć w oryginale lub urzędowo poświadczone odpis dokumentów zgodnie z KPA (w przypadku złożenia niepotwierdzonych- zwykłych kserokopii należy, oryginały przedłożyć do wglądu).
- W przypadku braku informacji o pochodzeniu gleb, w Powiatowym Zasobie Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej lub wątpliwości co do czytelności danych w ww. serwisie, wnioskodawca zostanie poinformowany o konieczności przedstawienia opinii o pochodzeniu gleb sporządzonej przez klasyfikatora gruntów.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nie uzupełnienie wniosku w odpowiednim terminie od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
 
							