Wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu
Wymagane dokumenty
W celu uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu należy złożyć:
Opłaty
Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej - opłata skarbowa od wydania zaświadczenia wynosi 17 zł - dotyczy lokali użytkowych i mieszkalnych.
Zwalnia się z opłaty skarbowej wydawanie zaświadczeń dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
Opłatę skarbową uiszcza się z chwilą składania wniosku na rachunek bankowy a dowód wpłaty dołącza się do wniosku - Urząd Gminy i Miasta Goleniów, Nr konta: 90102047950000980203509304
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Goleniowie (ul. Dworcowa 1, 72-100 Goleniów).
Termin załatwienia sprawy:
W terminie siedmiu dni.
Do ww. terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
Od zaświadczenia o samodzielnym lokalu stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia w sprawie.
Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Wydziału Architektury i Budownictwa.
Obowiązek informacyjny
INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH - obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Goleniowie przy ulicy Dworcowej 1, 72-100 Goleniów, reprezentowane przez Starostę Goleniowskiego (zwane dalej Starostwem); tel. 91 471 02 05; fax – 91 471 02 00, e-mail: sekretariat@powiat-goleniowski.pl
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat-goleniowski.pl lub tel./fax 91 407 25 68
3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, którym jest rozpatrzenie wniosku o pozwolenie na budowę lub zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę albo wniosku o pozwolenie na rozbiórkę albo zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego i wydanie rozstrzygnięcia w takich sprawach, oraz rozpatrzenia zgłoszenia zamiaru budowy lub robót budowlanych; a także w oparciu o ustawę z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, którym jest rozpatrzenie wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.